Ideale leermethode voor succesvolle online marketing

De beste manier om te leren voor het vak van marketeer

Er zijn veel opleiders voor het vak online marketing te vinden. Dus hoe kies je de beste aanbieder van online marketing cursussen, opleidingen en leertrajecten uit? Naast de inhoud, de kwaliteit en de aansluiting op je leerwens, is de toepasbaarheid erg belangrijk. Online Marketing is een pragmatisch vak waarbij het helpt als de theorie direct wordt vertaald naar een concrete en praktische uitwerking.

Om aan deze invulling te voldoen, hanteren wij bij Dutch Marketing Academy een leermethodiek die is gebaseerd op de taxonomie van Bloom. Dit leidt tot een goede borging van de kennis en snel zichtbare resultaten.

Wij kiezen voor een leermethodiek met maximaal rendement

Als Dutch Marketing Academy willen wij dat de actuele theorie direct wordt vertaald naar de praktijk. Dat zorgt voor een goede borging van kennis en draagt bij aan een zichtbaar resultaat.

Onze opleiding, cursussen en leertrajecten zijn dan ook opgebouwd op basis van de zes fases van de taxonomie van Bloom. Dit doen we door de actuele theorie te combineren met direct toepasbare praktijkopdrachten en wekelijkse 1 op 1 coaching door onze ervaren marketeer. Als deelnemer leer je zo de stof toe te passen en je analyseert & optimaliseert deze onder begeleiding van je coach. Tijdens het traject maak je onder andere campagnes, optimaliseer jij je website of werk aan je contentstrategie. Zo vertaal je de theorie naar en concrete uitwerking. Dat is de kracht van de leermethodiek die wij hanteren.

Waarom deze leermethodiek zo sterk is, dat beschrijven we in deze blog. Als je hier vragen over hebt dan kun je uiteraard even contact met ons opzoeken.

De taxonomie van Bloom voor meer leerrendement

Iedereen kent de kracht van herhaling. Want kennis en vaardigheden leer je niet door iets éénmalig door te lezen. Toch is er meer nodig om een hoogwaardig leerrendement te bereiken met een opleiding. De taxonomie van Bloom deelt vragen en opdrachten in twee categorieën in: de lagere orde vragen en de hogere orde vragen. Opdrachten en vragen bij een opleiding die alleen uitgaan van de lagere orde van denken, zorgen voor minder leerrendement dan opleidingen die ook vragen en opdrachten geven die geënt zijn op de hogere orde van denken.

De lagere orde van denken

De eerste fase van iets leren, begint met het onthouden van de stof. De lagere orde vragen speelt hierop in. Daarna komen er ook nog vragen die het begrip van de stof testen. Tot slot kun je in de lagere orde van denken toetsen of iemand de stof daadwerkelijk kan toepassen. Je komt hier een heel eind mee, maar voor een hoger leerrendement, moet een opleiding nog drie stappen verder gaan en een beroep doen op de hogere orde van denken.

De hogere orde van denken

Als je de stof hebt onthouden, begrepen en toegepast is het van belang om de stof ook te gaan evalueren en analyse. Hierbij onderzoek je verbanden, kijk je of hypotheses kloppen en of er dingen beter kunnen. Aan de hand van feedback voer je aanpassingen door of optimaliseer je zaken. Na deze stappen beheers je de stof volledig.

De taxonomie van Bloom in de Dutch Marketing Academy

Zelf aan de slag om meer te leren over het vak van online marketeer

Tijdens een traject heb je al de nodige resultaten geboekt. Aan het einde van de online marketing opleiding, een leertraject of onze SEO, SEA en social media cursussen, beheers je alle kennis en vaardigheden om zelf als online marketeer het maximale uit je online inzet te halen.

Kortom, een leermethodiek die vanuit de directe uitvoering leidt tot snel zichtbare resultaten. Dit leermethode onderscheid ons van vele andere opleiders en geeft garantie op succes.

Wil jij meer weten over de succesvolle leermethodiek van Dutch Marketing Academy?

Bel of mail onze directeur Jochem van Loon via 070 322 90 83 of info@dutchmarketingacademy.nl. Hij verteld je graag waarom er is gekozen voor deze leermethodiek.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte door je aan te melden voor onze nieuwsbrief.

Dit is misschien ook interessant

Social media

De social media trends van 2025: Alles wat je moet weten om de koploper te blijven

SEO

Hoe kies je de juiste SEO-strategie voor jouw bedrijf?

SEO

SEO in 2025: Wat verandert er en hoe speel je er slim op in?

Nieuws

Overname opleidingsplatform Teach Digital

SEO

Wat betekent de komst van Search GPT voor mijn SEO werkzaamheden? 

SEA

Wat is online adverteren? 

Handleiding GA4 installeren