Op zoek naar de beste opleiding tot online marketeer?

Het hoogst haalbare leerrendement bij onze opleiding tot online marketeer

Er zijn veel opleidingen in de (online) marketing te vinden. Dus hoe kies je de beste opleiding tot online marketeer? Behalve naar de inhoud van de opleiding kijken, of die aansluit bij jouw leerwensen is het ook belangrijk om te kijken welke opleiding kwalitatief het beste is. Bij de Dutch Marketing Academy passen we een leermethodiek toe die is gebaseerd op de taxonomie van Bloom. Hierdoor creëert de opleiding het hoogst haalbare leerrendement.

De taxonomie van Bloom voor meer leerrendement

Iedereen kent de kracht van herhaling. Want kennis en vaardigheden leer je niet door iets éénmalig door te lezen. Toch is er meer nodig om een hoogwaardig leerrendement te bereiken met een opleiding. De taxonomie van Bloom deelt vragen en opdrachten in twee categorieën in: de lagere orde vragen en de hogere orde vragen. Opdrachten en vragen bij een opleiding die alleen uitgaan van de lagere orde van denken, zorgen voor minder leerrendement dan opleidingen die ook vragen en opdrachten geven die geënt zijn op de hogere orde van denken.

De lagere orde van denken

De eerste fase van iets leren, begint met het onthouden van de stof. De lagere orde vragen speelt hierop in. Daarna komen er ook nog vragen die het begrip van de stof testen. Tot slot kun je in de lagere orde van denken toetsen of iemand de stof daadwerkelijk kan toepassen. Je komt hier een heel eind mee, maar voor een hoger leerrendement, moet een opleiding nog drie stappen verder gaan en een beroep doen op de hogere orde van denken.

De hogere orde van denken

Als je de stof hebt onthouden, begrepen en toegepast is het van belang om de stof ook te gaan evalueren en analyse. Hierbij onderzoek je verbanden, kijk je of hypotheses kloppen en of er dingen beter kunnen. Tot slot is het bij de hogere orde vragen tijd om te creëren, nieuwe ontwerpen te maken en uit te bouwen. Na deze stappen beheers je de stof volledig.

De taxonomie van Bloom
De taxonomie van Bloom in de Dutch Marketing Academy

Hoe zet de Dutch Marketing Academy de zes fases van Bloom in?

Bij de Dutch Marketing Academy worden alle zes de fases van de taxonomie van Bloom behandeld. Dit doen we door de inzet van 1-op-1 coaching en praktijkopdrachten. Je leert niet alleen de stof toe te passen door campagnes op te bouwen, maar je gaat ze ook analyseren en optimaliseren onder begeleiding van je coach. Hierdoor komen de fases analyseren, evalueren en creëren allemaal aan de orde. Aan het einde van de online marketing opleiding of de cursussen SEO, SEA en social media, beheers je alle kennis en vaardigheden om als online marketeer aan de slag te gaan.

Wil jij je ook laten omscholen tot online marketeer bij Dutch Marketing Academy?

Bel of mail Joosje via 070 322 90 83 of info@dutchmarketingacademy.nl.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte door je aan te melden voor onze nieuwsbrief.

Dit is misschien ook interessant

Online marketing

Waarom een Online Marketing Opleiding essentieel is voor MKB ondernemers

Nieuws

Samenwerking Members’ Benefits

SEO

Google EEAT wordt in SEO land steeds belangrijker

SEO

Chat GPT en SEO

Social media

Wat is de Magic Studio van Canva?

Google marketing

Zoekwoordanalyse en het belang van de juiste keywords voor een betere Google ranking