Online marketing is hét vak van de toekomst

Online marketing is hét vak van de toekomst

Een grote groep mensen zal zich nu of in de nabije toekomst moeten laten omscholen. Het is dan wel zo handig om voor een vak te kiezen dat toekomstbestendig is. Je wilt je niet over een jaar of vijf weer opnieuw moeten laten omscholen. Online marketing is upcomming en hét vak van de toekomst. We zetten hieronder vijf redenen voor je op een rijtje om je te laten omscholen tot online marketeer.

1. Marketing wordt steeds meer online

Ons hele leven gaat zich steeds meer online afspelen. En dat is ook de reden dat ook marketing steeds meer online plaatsvindt. Mensen zoeken online, dus moet een bedrijf zorgen dat het online gevonden wordt. Een grote groep personen zit dagelijks op social media, dus dáár zit ongetwijfeld (een deel van) de doelgroep. Waarom niet proberen om die daar te bereiken?

Toch hebben ondernemers vaak niet genoeg kennis van de mogelijkheden die online marketing met zich meebrengt. Of van de mogelijkheden om de resultaten van de inzet van online marketing te meten. Dat is zonde, want daarmee laten ze veel kansen liggen. Als online marketeer kun jij vrijwel iedere ondernemer helpen.

Op dit moment is er een groot tekort aan online marketeers. Daar schreven we laatst al deze blog over.

2. Online marketing is dynamisch

Eén van de leukste dingen aan online marketing is dat je nooit uitgeleerd bent. De onlinewereld is altijd in beweging, dus moet je als online marketeer altijd zorgen dat je up-to-date bent. De updates die Google, Facebook en alle andere kanalen doorvoeren wisselen elkaar in rap tempo af. Daarbij zijn campagnes nooit perfect ingesteld en door de vele updates kun je altijd wel iets optimaliseren. Je hoeft je dus geen moment te vervelen als online marketeer.

3. Je ontwikkelt veel vaardigheden

Bij iedere opleiding leer je naast kennis ook competenties aan. Dat is bij een opleiding online marketing niet anders. Omdat het vak zo veel verschillende kanten heeft, vereist het ook veel vaardigheden. Je op laten leiden tot online marketeer staat dus garant voor veel persoonlijke groei.

Van strategisch denken om een goed plan voor de inzet van online marketing te maken tot een sterk analytisch vermogen om de resultaten van lopende campagnes te kunnen analyseren. En van het leggen van verbanden tussen de campagnes op verschillende kanalen tot duidelijke communicatie om alle resultaten en plannen goed te kunnen presenteren. Je hebt het allemaal nodig als goede online marketeer.

4. Online marketing is een uitlaatklep voor je creativiteit

In welke specialiteit van online marketing je ook werkzaam bent, je zult altijd content moeten maken. Teksten voor SEO, om beter gevonden te worden in Google, advertenties in Google Ads of berichten op social media, het is allemaal content waarbij je enige creativiteit nodig hebt. Niet alleen moeten de teksten aanspreken en aanzetten tot actie, maar bij de meeste vormen van content moeten ook afbeeldingen of zelfs video’s gemaakt worden. Als dat niet creatief is…

5. Je leert het allemaal online

Online marketing, de naam zegt het al, speelt zich online af. Dat betekent niet alleen dat je het werk overal kunt doen, maar ook dat je het online kunt leren én toepassen. Bij de online marketing opleiding van de Dutch Marketing Academy wordt de coaching ook online gegeven, bijvoorbeeld via Zoom. Dus alles wat je nodig hebt is een laptop met internetverbinding en je bent klaar om te beginnen!

Wil jij je deze zomer laten omscholen tot online marketeer?

Onze accountmanager Joosje beantwoordt graag al je vragen. Bel of mail Joosje via 070 322 90 83 of info@dutchmarketingacademy.nl.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte door je aan te melden voor onze nieuwsbrief.

Dit is misschien ook interessant

Online marketing

Waarom een Online Marketing Opleiding essentieel is voor MKB ondernemers

Nieuws

Samenwerking Members’ Benefits

SEO

Google EEAT wordt in SEO land steeds belangrijker

SEO

Chat GPT en SEO

Social media

Wat is de Magic Studio van Canva?

Google marketing

Zoekwoordanalyse en het belang van de juiste keywords voor een betere Google ranking