Wat leer ik tijdens de cursus SEA van de Dutch Marketing Academy

Leer alles over SEA bij de Dutch Marketing Academy

Een volwaardig marketeer heeft veel verschillende kennis en vaardigheden nodig. In onze opleiding tot online marketeer komen al deze aspecten aan bod. Voor de mensen die alleen op een specifiek gedeelte van online marketing kennis missen of nodig hebben, bieden we cursussen aan. Bijvoorbeeld de SEA-cursus, waarbij je alles leert wat je moet weten over Google Ads.

Tools voor SEA aan het begin van de cursus

Voordat het echte leren begint, start de cursus met het uitleggen van de tools die je nodig hebt om het onderste uit de kan te halen met zoekmachine-adverteren. Nadat is uitgelegd wat de tools doen, begin je ook direct met het installeren en instellen van de tools.

Voordat je echt kunt gaan leren over de theorie van zoekmachine-optimalisatie, is het goed om te weten welke tools je gaat gebruiken. Deze worden eerst toegelicht en vervolgens begin je direct met het installeren van deze tools. Denk hierbij aan Google Analytics, Google Tag Manager en Google Search Console.

De theorie over Google Ads en Bing (Microsoft Ads)

De cursus SEA vervolgt met het uitleggen van de essentie van zoekmachine-adverteren. Daarna gaat het in op de campagnestructuur binnen Google Ads en de mogelijke campagnetypen, zoals Google Search en Google Display. De theorie over Google Ads eindigt met de uiteenzetting van belangrijke instellingen om je campagnes tot een succes te maken. Denk hierbij aan targeting, plaatsing en advertentie-extensies. Naast Google Ads wordt ook Bing besproken.

SEA-landingspagina’s voor meer conversies

Als je campagnes opgezet in Google Ads of Bing, is het van belang dat mensen die klikken op een relevante pagina terechtkomen. Dit zorgt voor meer conversies. In de cursus wordt daardoor ook ingegaan op het schrijven van SEA-landingspagina’s en het toevoegen van call-to-actions.

Remarketing via SEA

Via advertenties in Google of Bing kun je niet alleen mensen bereiken die zoeken of die aan een bepaalde omschrijving voldoen. Je kunt ook mensen bereiken die de website van het bedrijf al eens hebben bezocht. Bijvoorbeeld door displayadvertenties op partnersites te tonen of aanbiedingen te laten zien in de zoekresultaten van de remarketingdoelgroep. Hierover vertelt de cursus SEA ook meer.

Wil jij alles leren over Google Ads en Microsoft Ads (Bing)?

Joosje geeft je graag meer informatie over de cursus SEA. Bel of mail haar via 070 322 90 83 of info@dutchmarketingacademy.nl.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte door je aan te melden voor onze nieuwsbrief.

Dit is misschien ook interessant

Online marketing

Waarom een Online Marketing Opleiding essentieel is voor MKB ondernemers

Nieuws

Samenwerking Members’ Benefits

SEO

Google EEAT wordt in SEO land steeds belangrijker

SEO

Chat GPT en SEO

Social media

Wat is de Magic Studio van Canva?

Google marketing

Zoekwoordanalyse en het belang van de juiste keywords voor een betere Google ranking