Aantal gebruikers Twitter groeit tijdens coronacrisis
Tijdens de coronacrisis is het aantal gebruikers van Twitter gestegen. Dat is opvallend, omdat het aantal gebruikers van Twitter al jaren achter elkaar daalt. Nog opvallender is de dalende omzet die daar tegenover staat.
Twitter is een nieuwsmedium
De meeste gebruikers van Twitter gebruiken het sociale medium om op de hoogte te blijven van het nieuws. Veel journalisten en nieuwskanalen maken veel gebruik van Twitter. Door de korte, snelle berichtjes kunnen ze je snel op de hoogte stellen van het laatste nieuws.
Op Twitter om het coronanieuws te volgen
Vanuit dat oogpunt bezien is het niet zo gek dat Twitter juist tijdens de coronacrisis zijn aantal gebruikers ziet stijgen. Mensen wilden vooral aan het begin van de coronacrisis up-to-date blijven en zo snel mogelijk het laatste nieuws erover lezen. Dat deden ze via Twitter. En dit is een wereldwijd fenomeen, omdat de hele wereld last heeft van de pandemie.
De omzet van Twitter daalde in 2020
Je zou misschien denken dat Twitter in 2020 stevig winst zal maken door het stijgende aantal gebruikers van het kanaal, maar niets is minder waar. Hun totale omzet is tot zover 19% lager dan normaal. Niet alleen door de problemen die Twitter had met targeting, vanwege een probleem met hun Mobile Application Promotion (MAP) systeem. Maar ook doordat adverteerders door de coronacrisis hun advertenties hebben stilgezet of hun advertentiebudget hebben verlaagd. Nog steeds zijn sommige bedrijven in afwachting van de gevolgen van de coronacrisis alvorens ze hun volledige marketingbudget weer gaan inzetten. Dat biedt kansen voor degenen die wel hun budget willen inzetten!
Wil jij alles leren over Twitter en Twitter Ads?
Joosje geeft je graag meer informatie over de opleiding online marketing en de cursus social media. Bel of mail haar via 070 322 90 83 of info@dutchmarketingacademy.nl.