LinkedIn kondigt redesign aan

Voor het eerst in vijf jaar komt LinkedIn met redesign

Inmiddels heeft het sociale medium LinkedIn meer dan 700 miljoen gebruikers over de hele wereld. Om het gebruik van LinkedIn makkelijker, plezieriger en meer op de community gericht te maken, komt LinkedIn met een heus redesign.

Een warm en simpel nieuw design

Bij LinkedIn denk je al snel aan het iconische blauw. Bij het nieuwe design wordt dit minder overheersend en komt er ook een groene tint bij. Hiermee wil LinkedIn het verschil tussen “actie” en “selectie” aangeven. Het enige dat nog blauw zal worden, zijn de buttons (call-to-actions), waardoor navigeren makkelijker wordt. Dit wordt nog versterkt door het toevoegen van meer witruimte. Het gaat hierdoor volgens LinkedIn meer om de gebruiker, dan om LinkedIn zelf. Naast de nieuwe kleuren, worden ook de vormen anders. Er komen meer afgeronde hoeken in het design terug, voor een vriendelijkere en zachtere uitstraling.

Nieuwe zoekmogelijkheden binnen LinkedIn

De zoekfunctie van LinkedIn wordt steeds belangrijker. Het afgelopen half jaar zag LinkedIn het gebruik van de zoekfunctie wereldwijd met 15% stijgen. Mensen zoeken naar een nieuwe baan, doen research naar mensen en bedrijven, zoeken online opleidingen of evenementen. Door het toevoegen van meer filters en het duidelijker zoeken op bijvoorbeeld personen, bedrijven of banen wordt zoeken gemakkelijker gemaakt. Daarnaast krijg je meer relevante informatie bij je zoekresultaten en zie je de mogelijke acties die je kunt ondernemen, bijvoorbeeld “volgen”, “opslaan” etc.

Meer manieren om berichten te sturen

Niet alleen de zoekfunctie wordt meer gebruikt, ook het sturen van berichten zit in de lift. Het afgelopen jaar zijn er 25% meer berichten verstuurd via het social-mediaplatform dan het jaar ervoor. Binnenkort wordt het dan ook mogelijk om een chatgesprek om te zetten naar een videogesprek door een koppeling met Zoom, Microsoft Teams en BlueJeans. Daarnaast wordt het mogelijk om verstuurde berichten te verwijderen, bewerken of archiveren. Dat is wel zo fijn om overzicht te bewaren. Tot slot wordt het mogelijk om op een bericht te reageren met een emoji, om de snelheid erin te houden.

Wil jij alles te weten komen over LinkedIn en andere social media?

Neem contact op met Joosje voor meer informatie over onze opleiding tot online marketeer en cursus social media Bel of mail haar via 070 322 90 83 of info@dutchmarketingacademy.nl.

De auteur van het bericht:

Petrouska van Loon

Petrouska is een ervaren Marketing trainer, coach en adviseur. De afgelopen 20 jaar heeft zij honderden bedrijven begeleid op het gebied van social media, SEO, Google Ads en Google Analytics. De laatste tijd richt zij zich op alle AI ontwikkelingen. Petrouska is mede oprichter van SocialLane en Dutch Marketing Academy.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte door je aan te melden voor onze nieuwsbrief.

Dit is misschien ook interessant

Online marketing

4 AI-marketing ontwikkelingen voor 2026

SEO

De 5 voordelen van structured data

SEO

Waarom ChatGPT Atlas een wake-up-call is voor elke marketeer

Social media

4 tips voor Facebook leadgeneratie advertenties

Social media

Wat is het beste tijdstip om te posten?

SEO

Wat leer ik tijdens de cursus SEO van de Dutch Marketing Academy?

Handleiding GA4 installeren