Google Search Console Insights

Search Console Insights

Kwalitatief goede content is cruciaal voor de vindbaarheid van je website. Of het nu je doel is om de omzet van het bedrijf te laten groeien of de awareness van het merk te verhogen; zonder kwalitatief goede content wordt het een stuk lastiger.

Goede content is er in vele vormen, zoals een informatieve tekst, een inspirerende blogpost, een handige gids of een leuke vragenlijst. Ongeacht de vorm; het maken van goede content kost moeite en toewijding. Daarnaast moet je zeer alert zijn op wat je doelgroep op prijs stelt. De content van je website moet naadloos aansluiten op de behoeften van de bezoekers van je website. In de Dutch Marketing Academy SEO cursus leren we je alles over de het schrijven van kwalitatief goede content die aansluit bij je doelgroep.

Een nieuwe ervaring

Om je te helpen beter te begrijpen welke type content je doelgroep aanspreekt, introduceren we een nieuwe ervaring met de naam Search Console Insights. Deze nieuwe tool voegt gegevens van zowel Search Console als Google Analytics samen, waardoor het gemakkelijker wordt om de prestaties van je content te begrijpen, te interpreteren en te verbeteren. Search Console Insights een enorm handige tool waar eigenlijk geen webmaster zonder kan. 

Search Console Insights is ontwikkeld voor eigenaars van websites, publishers en copywriters met als doel te begrijpen hoe bezoekers de content van een website lezen en ervaren. Door dit inzicht wordt het mogelijk om content te maken die nog beter aansluit bij de gewenste doelgroep.

Inzicht in de prestaties van jouw content

Met Search Console Insights kun je als eigenaar van een website antwoord krijgen op de volgende vragen:

  • Welke content presteert het beste?
  • Hoe presteert nieuwe content?
  • Hoe ontdekken mensen je content op internet?
  • Welke mensen zoeken op Google voordat ze je content bezoeken?
  • Welk artikel verwijst gebruikers door naar je website en content?

Of je nu een maker van webinhoud, een blogger of een website-eigenaar bent, en ongeacht je niveau van technische expertise, Search Console Insights geeft je inzicht in de prestaties van jouw content. Deze nieuwe ervaring wordt de komende tijd geleidelijk uitgerold naar alle gebruikers van Search Console. Google raadt aan om Search Console Insights in combinatie met Google Analytics te gebruiken voor een optimale ervaring. Wil je meer weten over de Google Search Console Insights schrijf je in voor de Dutch Marketing Academy SEO cursus. Daar leren we je werken met de nieuwste tools voor betere online resultaten!

Wil je alles leren over zoekmachineoptimalisatie (SEO)?

Neem contact op met Joosje voor meer informatie over onze opleiding online marketing en cursus SEO. Bel of mail haar via 070 322 90 83 of info@dutchmarketingacademy.nl.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte door je aan te melden voor onze nieuwsbrief.

Dit is misschien ook interessant

Nieuws

Samenwerking Members’ Benefits

SEO

Google EEAT wordt in SEO land steeds belangrijker

SEO

Chat GPT en SEO

Social media

Wat is de Magic Studio van Canva?

Google marketing

Zoekwoordanalyse en het belang van de juiste keywords voor een betere Google ranking

Google marketing

Google Analytics 4 (GA4) installeren