Google for Jobs in Nederland

Google for Jobs uitgerold in Nederland

Vanaf afgelopen maand is Google for Jobs ook beschikbaar in ons land. Het platform is zowel voor werkgevers als voor werknemers erg handig.

Meer dan standaard SEO voor Google for Jobs

Als je aan vindbaarheid in Google denkt, denk je aan SEO, ook wel zoekmachine-optimalisatie. Door het gebruik van de juiste zoekwoorden in teksten en een technisch goede website, wordt een website beter gevonden door Google. Maar dat is niet genoeg om gevonden te worden in Google for Jobs.

Je vacature wordt zichtbaar met structured data

Om een vacature daar zichtbaar te maken, zul je een stukje code in de website moeten zetten. We noemen die code structured data. Daarmee vertel je Google de belangrijkste zaken van de vacature, bijvoorbeeld de functietitel, het salaris etc. Daarnaast blijft het natuurlijk ook belangrijk dat je een goede, unieke vacaturetekst schrijft.

Ook adverteren is mogelijk. Tegen betaling kun je een vacature uitlichten om beter en eerder gevonden te worden.

Als werkzoekende gemakkelijk vacatures vinden

Voor werkzoekenden is Google for Jobs een zoekmachine voor vacatures. De zoekmachine werkt met een uitgelicht onderdeel met relevante banen. Ook is er een mogelijkheid om filters in te stellen voor een specifieke zoekopdracht. Denk hierbij aan locatie, taal, werkgever en natuurlijk de categorie van de vacature.

Natuurlijk is er onder de vacature op Google Maps zichtbaar waar het bedrijf zit. Ook zie je bovenaan de vacature één of meerdere buttons die linken naar de website(s) waar je direct op de vacature kunt solliciteren.

Wil jij alles te weten komen over vindbaarheid (SEO) en adverteren (SEA) op Google?

Neem contact op met Joosje voor meer informatie over onze opleiding en cursussen. Bel of mail haar via 070 322 90 83 of info@dutchmarketingacademy.nl.

De auteur van het bericht:

Petrouska van Loon

Petrouska is een ervaren Marketing trainer, coach en adviseur. De afgelopen 20 jaar heeft zij honderden bedrijven begeleid op het gebied van social media, SEO, Google Ads en Google Analytics. De laatste tijd richt zij zich op alle AI ontwikkelingen. Petrouska is mede oprichter van SocialLane en Dutch Marketing Academy.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte door je aan te melden voor onze nieuwsbrief.

Dit is misschien ook interessant

Webinar

Webinar terugkijken

Online marketing

4 AI-marketing ontwikkelingen voor 2026

SEO

De 5 voordelen van structured data

SEO

Waarom ChatGPT Atlas een wake-up-call is voor elke marketeer

Social media

4 tips voor Facebook leadgeneratie advertenties

Social media

Wat is het beste tijdstip om te posten?

Handleiding GA4 installeren