Google for Jobs uitgerold in Nederland
Vanaf afgelopen maand is Google for Jobs ook beschikbaar in ons land. Het platform is zowel voor werkgevers als voor werknemers erg handig.
Meer dan standaard SEO voor Google for Jobs
Als je aan vindbaarheid in Google denkt, denk je aan SEO, ook wel zoekmachine-optimalisatie. Door het gebruik van de juiste zoekwoorden in teksten en een technisch goede website, wordt een website beter gevonden door Google. Maar dat is niet genoeg om gevonden te worden in Google for Jobs.
Je vacature wordt zichtbaar met structured data
Om een vacature daar zichtbaar te maken, zul je een stukje code in de website moeten zetten. We noemen die code structured data. Daarmee vertel je Google de belangrijkste zaken van de vacature, bijvoorbeeld de functietitel, het salaris etc. Daarnaast blijft het natuurlijk ook belangrijk dat je een goede, unieke vacaturetekst schrijft.
Ook adverteren is mogelijk. Tegen betaling kun je een vacature uitlichten om beter en eerder gevonden te worden.
Als werkzoekende gemakkelijk vacatures vinden
Voor werkzoekenden is Google for Jobs een zoekmachine voor vacatures. De zoekmachine werkt met een uitgelicht onderdeel met relevante banen. Ook is er een mogelijkheid om filters in te stellen voor een specifieke zoekopdracht. Denk hierbij aan locatie, taal, werkgever en natuurlijk de categorie van de vacature.
Natuurlijk is er onder de vacature op Google Maps zichtbaar waar het bedrijf zit. Ook zie je bovenaan de vacature één of meerdere buttons die linken naar de website(s) waar je direct op de vacature kunt solliciteren.
Wil jij alles te weten komen over vindbaarheid (SEO) en adverteren (SEA) op Google?
Neem contact op met Joosje voor meer informatie over onze opleiding en cursussen. Bel of mail haar via 070 322 90 83 of info@dutchmarketingacademy.nl.