Call-to-action: wat is het en hoe zorg je voor een succesvolle CTA?

Een “call-to-action” (CTA) is een element op een website dat de bezoeker uitdaagt om een specifieke actie te ondernemen. Het doel van een call-to-action is om conversies te bevorderen en er voor te zorgen dat de bezoekers op jouw website acties uitvoeren. Call-to-actions kunnen onder andere bestaan uit knoppen of links en kunnen verwijzen naar het aanvragen van meer informatie, het doen van een aankoop of het invullen van een formulier. Een effectieve call-to-action is van groot belang voor de conversie-optimalisatie van een website. Een effectieve call-to-action verhoogt namelijk de conversies (het uitvoeren van een actie) op je website.

Hier zijn enkele tips voor een succesvolle call-to-action:

  1. Maak het duidelijk 

De CTA moet duidelijk en specifiek zijn, bijvoorbeeld “Download dit formulier” of “Schrijf je in voor onze nieuwsbrief”.

 2. Plaats de CTA op de juiste plek

Een prominente plaatsing op je website, zoals in de zijbalk, zorgt voor een snelle ontdekking door bezoekers.

 3. Test en optimaliseer

Call-to-actions zijn nooit af, blijf ze testen en optimaliseren. Probeer verschillende teksten, knoppen en plaatsen.

Door deze tips te volgen, kun je een effectieve CTA creëren die conversies op je website verhoogt. Meer over een converterende call-to-action leer je in onze online marketing opleiding.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte door je aan te melden voor onze nieuwsbrief.

Dit is misschien ook interessant

Nieuws

Samenwerking Members’ Benefits

SEO

Google EEAT wordt in SEO land steeds belangrijker

SEO

Chat GPT en SEO

Social media

Wat is de Magic Studio van Canva?

Google marketing

Zoekwoordanalyse en het belang van de juiste keywords voor een betere Google ranking

Google marketing

Google Analytics 4 (GA4) installeren